Reportatge i Classificacions 3r Campionat de Scrabble Escolar Berga 2024

Uns 300 alumnes fan valer el català al Campionat de Scrabble Escolar a Berga

Divendres 26 d’abril de 2024, dia de nervis i emocions entre els alumnes de 5è i 6è de primària i de 1ri 2n i 3r i 4t de secundària de diverses escoles i instituts de la comarca del Berguedà, que es van aplegar a la ciutat de Berga en el 3r Campionat de Scrabble en Català de Berga.

Per tercer any consecutiu, la capital berguedana ha acollit la competició de les paraules creuades per excel·lència, que ha reunit gairebé 300 nois i noies de tota la comarca, Bagà, Berga, Gironella i Puig-reig, en un campionat que, més enllà del seu caràcter lúdic i competitiu, pretén ser una activitat engrescadora que té com a eix central el fet de jugar amb i per la nostra llengua.

La plaça de Viladomat ha acollit aquest divendres el tercer Campionat de Scrabble Escolar en Català de Berga, que ha comptat amb la participació d’uns 300 alumnes de Bagà, Berga, Gironella i Puig-reig.

Les parelles guanyadores de cada torn, matí i tarda, han estat premiades i han obtingut l’accés per participar en les grans finals del XV Campionat de Scrabble Escolar dels Països Catalans, que es disputarà el 4 de maig (dissabte) 5è- 6è de primària i el 9 de maig dijous) 3r-4t de secundària a Barcelona. a les Cotxeres de Sants.

Classificació primària 2024

Classificació 1r-2n d’ESO 2024

Classificació 3r-4t d’ESO 2024

Un any més, l’Ajuntament de Berga ha posat tots els mitjans a l’abast de l’Associació Club Scrabble Escolar i la Federació Internacional de Scrabble en Català perquè la diada hagi estat, un cop més, un èxit.

Volem donar les gràcies, doncs, a l’Ajuntament de Berga, representat per la seva regidora d’educació i segona tinent d’alcaldia, Rosa Rodríguez i Malé i la tècnica Anna Freixas, als i les mestres i professors i professores i, especialment, als i les alumnes per la seva col·laboració i el seu entusiasme, perquè sense ells i elles, aquesta festa de la llengua no hauria estat possible.