XIII Campionat de Scrabble dels Països Catalans 2022

Ja tenim en ment el XIII Campionat de Scrabble escolar dels Països Catalans. Procurarem, en la mesura del possible i amb els mínims riscos, poder anar fent tallers i campionats al llarg de la temporada 2021-2022, depenent de com vagi la desescalada per l’alerta sanitària de la COVID-19.

Tretze anys d’història escolar en constant creixement consolidant any rere any una afició a un joc universal on les lletres tenen la raó de ser, construint paraules i amb elles poder confeccionar arguments, base del coneixement i de la força de la comunicació en una societat més plural i integradora.

Per a qualsevol informació o interès en els tallers (aquests es realitzaran de mitjans de setembre fins a març), contacteu amb nosaltres mitjançant el correu electrònic: scrabbleescolar@scrabbleescolar.cat o per whatsapp al mòbil 645884215.

L’Scrabble té avantatges per qualsevol que hi jugui. A més d’augmentar vocabulari, adquirir agilitat en càlcul mental o reforçar el pensament estratègic, l’Scrabble millora la funció cognitiva.

En l’àmbit educatiu, el valor pedagògic de l’Scrabble es basa en utilitzar llenguatge i matemàtica per entretenir de forma senzilla i assequible.

Oferim tallers de Scrabble en català, dins de les classes o com a activitat extraescolar, que conviden a participar a posteriori al nostre Campionat de Scrabble Escolar dels Països Catalans (per alumnes de 5è i 6è de Primària i els 4 cursos de l’ESO). Enguany arribarem a la tretzena edició d’aquesta competició, fent que competeixin alumnes catalans, valencians, balears i rossellonesos. També podem dinamitzar una activitat concreta, com una jornada de portes obertes o una festa de final de curs. Més informació dels tallers.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 6-gziLzo70WNMQwPKGVJpVjtY0dcOhBFH8b_dbo_dyM8Y7PjysBiRDt8-VGgZ6lyyWx0KD8yVSV7-xR2mkDK8F_-SPLYVHgCg_2i-ChMcgR9o7GFlCx3Sr6zNvYwycd7xELoI6Y7HNtVBUmikkRMStaACh5FHyoJK4E=s0-d-e1-ft

Campionats

A continuació exposem les dates de realització de les tres grans finals per cada categoria així com les finals prèvies en cada localitat, aquestes dates estan subjectes a possibles canvis que proposin els organitzadors.

Remarcarem en negreta les dates, ciutats i locals que es vagin confirmant, tant per a les finals prèvies com per a les Grans Finals de les tres categories.

PRÈVIES

• Elx. Universitat Politècnica Miguel Hernández. 24-25 de febrer de 2022
  • Sabadell. Institut Pau Vila de Sabadell.                      4 de març de 2022
  • Castelldefels. Biblioteca R. Fernández Jurado.       11 de març de 2022
  • L’Hospitalet. Espai Jove de Ca’n Arús.                      18 de març de 2022
  • Eivissa, Claustre de l’Ajuntament d’Eivissa.               25 de març de 2022
  • Castelló-comarques. Palau de la Festa.              28-29 de març de 2022
  • El Prat de Llob. CC St. Jordi-Ribera Baixa.                    9 d’abril de 2022
  • Altafulla, Sala La Violeta.                                          22 d’abril de 2022
  • Perpinyà (Catalunya Nord). Lycée Jean Lurçat             30 d’abril de 2022

GRANS FINALS

• Dissabte 7 de maig de 2022. Gran final de 5è-6è de Primària. CC Sant Jordi-Ribera Baixa. El Prat de Llobregat.
  • Dissabte 14 de maig de 2022. Gran final de 1r-2n de Secundària. Sala La Violeta, Altafulla (Tarragona).
  • Dissabte 21 de maig de 2021. Gran final de 3r-4t de Secundària. La Lleialtat Santsenca, Barcelona.

Una part d’aquest campionat es du a terme amb el finançament de l’OSIC (Oficina de Suport per a la Iniciativa Cultural).

Qui som?

Scrabble Escolar i la Federació Internacional de Scrabble en Català (FISC) som entitats sense ànim de lucre que coordinen i proporcionen recursos a les diferents associacions que practiquen activitats relacionades amb l’Scrabble en la seva versió en català, alhora que organitza competicions oficials seguint un calendari anual.

Podeu veure les estadístiques de la temporada 2019-2020 aquí.

Equip de l’Associació Club Scrabble Escolar
Francesc Gallen 645 884 215