XII Campionat de Scrabble dels Països Catalans 2021

Enguany, per la COVID-19, no em pogut dur a terme el XII Campionat de Scrabble escolar dels Països Catalans.

Malgrat no poder arribar a les Grans Finals i a la majoria de prèvies a les diferents ciutats, sí que s’han pogut fer gran part dels tallers, i esperem reprendre amb noves energies la propera temporada.

Per aquesta raó, vàrem engegar la 1a lliga virtual de Scrabble en català, utilitzant el Catamots.

1a lliga scrabble virtual català

L’Scrabble té avantatges per qualsevol que hi jugui. A més d’augmentar vocabulari, adquirir agilitat en càlcul mental o reforçar el pensament estratègic, l’Scrabble millora la funció cognitiva.

En l’àmbit educatiu, el valor pedagògic de l’Scrabble es basa en utilitzar llenguatge i matemàtica per entretenir de forma senzilla i assequible.

Oferim tallers de Scrabble en català, dins de les classes o com a activitat extraescolar, que conviden a participar a posteriori al nostre Campionat de Scrabble Escolar dels Països Catalans (per alumnes de 5è i 6è de Primària i els 4 cursos de l’ESO). Amb aquesta competició, fem que es trobin alumnes catalans, valencians, balears i rossellonesos. També podem dinamitzar una activitat concreta, com una jornada de portes obertes o una festa de final de curs. Més informació dels tallers.

Campionats

Remarquem en negreta les dates, ciutats i locals on es van poder fer aquestes competicions, abans de l’alerta sanitària.

PRÈVIES

• Elx. Universitat Politècnica Miguel Hernández. 25-26 de febrer de 2021
  • Sabadell. Institut Pau Vila de Sabadell.                      5 de març de 2021
  • Castelldefels. Biblioteca R. Fernández Jurado.       12 de març de 2021
  • L’Hospitalet. Espai Jove de Ca’n Arús.                       19 de març de 2021
  • Eivissa, Claustre de l’Ajuntament d’Eivissa.               26 de març de 2021
  • Castelló-comarques. Palau de la Festa.                     29-30 de març de 2021
  • El Prat de Llob. CC St. Jordi-Ribera Baixa.                9 d’abril de 2021
  • Altafulla, Sala La Violeta.                                             16 d’abril de 2021
  • Perpinyà (Catalunya Nord). Lycée Jean Lurçat         30 d’abril de 2021

GRANS FINALS

• Dissabte 8 de maig de 2021. Gran final de 5è-6è de Primària. CC Sant Jordi-Ribera Baixa. El Prat de Llobregat.
  • Dissabte 15 de maig de 2021. Gran final de 1r-2n de Secundària. Sala La Violeta Altafulla (Tarragona).
  • Dissabte 22 de maig de 2021. Gran final de 3r-4t de Secundària. La Lleialtat Santsenca Barcelona.

Una part d’aquest campionat s’ha dut a terme amb el finançament de l’OSIC (Oficina de Suport per a la Iniciativa Cultural).

Qui som?

Scrabble Escolar i la Federació Internacional de Scrabble en Català (FISC) som entitats sense ànim de lucre que coordinen i proporcionen recursos a les diferents associacions que practiquen activitats relacionades amb l’Scrabble en la seva versió en català, alhora que organitza competicions oficials seguint un calendari anual.

Podeu veure les estadístiques de la temporada 2019-2020 aquí.

Equip de l’Associació Club Scrabble Escolar
Francesc Gallen 645 884 215