XI Campionat dels Països Catalans 2020

Ja tenim en ment el XI Campionat de Scrabble escolar dels Països Catalans, i els tallers preparatoris començaran a mitjans de setembre.

Onze anys d’història escolar en constant creixement consolidant any rere any una afició a un joc universal on les lletres tenen la raó de ser, construint paraules i amb elles poder confeccionar arguments, base del coneixement i de la força de la comunicació en una societat més plural i integradora.

Per a qualsevol informació o interès en els tallers (aquests es realitzaran de mitjans de setembre fins a març), contacteu amb nosaltres mitjançant el correu electrònic: scrabbleescolar@scrabbleescolar.cat o per whatsapp al mòbil 645884215.

L’Scrabble té avantatges per qualsevol que hi jugui. A més d’augmentar vocabulari, adquirir agilitat en càlcul mental o reforçar el pensament estratègic, l’Scrabble millora la funció cognitiva.

En l’àmbit educatiu, el valor pedagògic de l’Scrabble es basa en utilitzar llenguatge i matemàtica per entretenir de forma senzilla i assequible.

Oferim tallers de Scrabble en català, dins de les classes o com a activitat extraescolar, que conviden a participar a posteriori al nostre Campionat de Scrabble Escolar dels Països Catalans (per alumnes de 5è i 6è de Primària i els 4 cursos de l’ESO). Enguany arribarem a l’onzena edició d’aquesta competició, fent que competeixin alumnes catalans, valencians, balears i rossellonesos. També podem dinamitzar una activitat concreta, com una jornada de portes obertes o una festa de final de curs. Més informació dels tallers.

Fem una classe demostrativa gratuïta d’una hora i mitja perquè valoreu l’activitat.

Campionats

A continuació exposem les dates de realització de les tres grans finals per cada categoria així com les finals prèvies en cada localitat, aquestes dates estan subjectes a possibles canvis que proposin els organitzadors (amb negreta les seus confirmades).

Remarquem en negreta les dates, ciutats i locals que ja han estat confirmats tant per a les finals prèvies com per a les Grans Finals de les tres categories

PRÈVIES

• Elx. Universitat Politècnica Miguel Hernández.      20-21 de Febrer de 2020
  • El Prat de Llob. CC St. Jordi-Ribera Baixa.                28 de Febrer de 2020
  • Sabadell. Institut Pau Vila de Sabadell.                       6 de Març de 2020
  • Castelldefels. Biblioteca R. Fernández Jurado.        13 de Març de 2020
  • L’Hospitalet. Espai Jove de Ca’n Arús.                         20 de Març de 2020
  • Eivissa, Claustre de l’Ajuntament d’Eivissa.                            26-27 de Març de 2020
  • Altafulla, Sala La Violeta.                                                      3 d’Abril de 2020
  • Castelló-comarques. Palau de la Festa.                        6-7 d’Abril de 2020
  • Perpinyà (Catalunya Nord). Lycée Jean Lurçat        20-21 d’Abril de 2020

GRANS FINALS

• Dissabte 18 d’Abril de 2020. Gran final de 5è-6è de Primària. CC Sant Jordi-Ribera Baixa. El Prat de Llobregat.
  • Dissabte 9 de maig de 2020. Gran final de 1r-2n de Secundària. Sala La Violeta Altafulla (Tarragona).
  • Dissabte 16 de maig de 2020. Gran final de 3r-4t de Secundària.  La Lleialtat Santsenca Barcelona.

Una part d’aquest campionat s’ha dut a terme amb el finançament de la Junta d’herències de la Generalitat de Catalunya. Activitat que rep l’ajut de l’OSIC (Oficina de Suport per a la Iniciativa Cultural).

Qui som?

Scrabble Escolar i la Federació Internacional de Scrabble en Català (FISC) som entitats sense ànim de lucre que coordinen i proporcionen recursos a les diferents associacions que practiquen activitats relacionades amb l’Scrabble en la seva versió en català, alhora que organitza competicions oficials seguint un calendari anual.

Podeu veure les estadístiques de la temporada anterior aquí.

Equip de l’Associació Club Scrabble Escolar
Francesc Gallen 645 884 215