Scrabble de Cinema, canal de Youtube

El Scrabble no només es juga en directe o virtualment. També el tenim en multitud de mitjans: cinema, televisió, música, literatura, teatre… En aquesta recerca de Scrabble de cinema hem volgut posar de relleu les escenes que, d’una manera o d’altra, han fet referència a aquest joc. Tant directors de cinema com autors literaris, en algun moment de les seves obres, han incorporat com a element circumstancial o central, l’Scrabble. També en la búsqueda de “moments scrabble”, se’ns ha anat obrint el ventall de possibilitats. Per això, hem creat un canal de Youtube on anar afegint categories per tenir ben estructurats els temes.

Al cinema, hi ha comèdia, acció, terror, bèl·lic, drama… Directors com ara Billy Wilder o Ridley Scott ho han incorporat. A la televisió hem diferenciat concursos, sèries, reportatges de campionats, reportatges de interès… A la música, hi ha veritables perles amb famosos, com Freddie Mercury jugant a Scrabble entre viatges de les seves gires.

I per tant, des de l’Associació Club Scrabble Escolar, amb el suport de la Federació Internacional de Scrabble en Català hem creat una secció amb especial afecte: la de l’Scrabble educatiu i escolar, amb finals i activitats escolars.

La publicitat no podia faltar: La majoria de clips són nord-americans, així que hem aportat els més significatius, tant antics com moderns.

Curiositats i Scrabble al món…

I dues categories més completen aquest recorregut en imatges pel món de l’Scrabble. La secció de Curiositats és gairebé il·limitada; allà hi podrem veure des de taulers gegants de flors a taulers d’aigua, o personatges de la Guerra de les Galàxies jugant amb nens. o robots enfrontant-se a humans… En l’apartat l’Scrabble al món, països com ara Alemanya, Emirats Àrabs, Índia, Àfrica, Nova Zelanda, Itàlia… i un llarg etcètera mostren l’Scrabble més internacional. Totes aquestes categories continuen obertes, amb possibilitat de rebre aportacions de qui vulgui participar, per això hem creat els diferents hashtags per agrupar els “moments Scrabble”:

#scrabbleimusica #scrabbledecinema #scrabbledepelicula #scrabbleencatala #scrabblecat #scrabble #scrabbleiliteratura #scrabbleeducatiu #scrabbleiesport #scrabbleipublicitat #scrabbleicuriositats

El món de l’Scrabble anglòfon i francòfon és el més prolífics en incorporar aquest joc inclusiu i integrador, per això molts dels reportatges, clips o música són en aquestes llengües. Sense oblidar l’Scrabble en espanyol, també molt dinàmic, amb aportacions des del nostre país molt importants.
Tot això, vist des de l’òptica de la FISC, on donem prioritat al mon de l’Scrabble en Català, a tots els seus clubs associats, grups de joc i Scrabble Escolar.