Reportatge, VI Campionat de Scrabble de Castelló en Valenciá 2023

Aprenentatge, joc, cooperació i inclusió, quatre pilars del VI Campionat de Scrabble escolar en valencià. I així hi ha estat avui, 400 escolars, s’han donat cita al Palau de la Festa de Castelló. 16 escoles de València i Castelló han estat representades en aquesta ocasió.

L’empemta de l’Scrabble ha arribat enguany a més de 2000 estudiants de tot el País Valencià, són 18 els centres de les comarques de Castelló i del Camp de Morvedre que han optat per aquesta pràctica educativa que amplifica el coneixement, domini i estima per la llengua. A més, aconseguint reunir de manera simultània el major nombre de participants en un campionat de Scrabble escolar, i d’adults ja que comptarem amb aproximadament 200 parelles de xiquetes i xiquets que representaran els seus instituts, cosa inaudita en el món del Scrabble escolar en valencià. Aquest és l’èxit del nostre projecte, l’apropament de la llengua als nostres alumnes per tal de construir ponts entre totes les varietats que la conformen.

Classificació de 2n cicle

Classificació de 1r cicle

En la cloenda hi van intervenir: Maite Oliver, presidenta del Club Scrabble Castelló comarques, Anna Oliver, presidenta d’ACPV, Ruth Sanz, diputada de cultura de la Diputació de Castelló, Joan Rafael Ramos, vicepresident de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i Rubén Trenzano, director general de Política Lingüística i Multilingüisme de la Generalitat Valenciana.

Crònica VI Campionat de Scrabble en valencià a Castelló Acció Cultural del Pais Valencià.

El passat dijous 30 de març al Palau de la Festa de Castelló de la Plana va tindre lloc el VI Campionat de Scrabble en valencià on hi van participar més de 400 alumnes de 18 instituts diferents del País Valencià.

La jornada va constar de tres rondes que començaren a les 10 h i finalitzaren a les 12:30 h donant pas als parlaments de les entitats col·laboradores del campionat i la posterior entrega de premis. L’IES Gilabert de Centelles de Nules es va proclamar vencedor del campionat.

Noticia al Periodic

En aquest campionat ens acompanyaran i faran entrega dels guardons, el director de política lingüística, Rubèn Trenzano, la diputada de cultura Ruth Sanz, el Regidor de plurilingüisme i foment del valencià Francesc Mezquita, Anna Oliver, presidenta d’ACPV i membres representants de l’AVL, la Fisc (Federació Internacional de Scrabble en Català).

Noticia a CASTELLÓN PLAZA

En aquest campionat faran entrega dels guardons el director de política lingüística, Rubèn Trenzano, la diputada provincial de cultura, Ruth Sanz, el regidor de plurilingüisme i foment del valencià de Castelló, Francesc Mezquita, la presidenta d’ACPV, Anna Oliver, i membres representants de l’AVL i la Fisc (Federació Internacional de Scrabble en Català).