REPORTATGE Final 5è-6è de primària del 1r Campionat de Scrabble en català de Sant Sadurní d’Anoia 2023.

Aquest dijous alumnes dels cursos de primària dels centres educatius de Sant Sadurní, de l’IE Jacint Verdaguer, Col·legi Sant Josep, Vedruna El Carme i Escola La Pau , han participat en una trobada d’Scrabble Escolar, una iniciativa que ha tingut una gran acceptació i ha suposat una excel.lent oportunitat per gaudir d’aquest joc i estimular el vocabulari, l’ús del català i les competències matemàtiques dels joves. En total, hi han pres part més de 200 alumnes.

En aquesta categoria es van realitzar tallers a 365 alumnes de 5è-6è de primària i han acudit a la final 24 parelles (48 alumnes) de tres centres. El projecte ha arribat a Sant Sadurní gràcies a la bona predisposició de tots els centres i amb el suport de l’Ajuntament de Sant Sadurní. L’alcalde de Sant Sadurní, Ton Amat, i el regidor d’Educació, Toni Romeu, han participat en el lliurament de premis a les tres primeres parelles guanyadores en cada sèrie. Per iniciativa del Servei d’Educació de l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia, en col·laboració amb l’Oficina de Català (OC), s’ha organitzat, per primera vegada, un campionat de Scrabble escolar, per fomentar el català entre l’alumnat de primària i secundària dels centres escolars del municipi. L’entitat encarregada de dur-lo a terme ha estat l’Associació Club Scrabble Escolar, que organitza tallers i campionats arreu dels Països Catalans durant tot el curs.

Els participants venien a parts iguals amb molta il·lusió però també amb molts nervis. No hem d’oblidar que per a la majoria d’ells era la seva primera competició oficial en un Campionat Però una vegada vist l’escenari on s’havien de desenvolupar les tres rondes i superats aquests primers minuts i amb les indicacions dels jutges de taula. Tot ha transcorregut de manera divertida amb molta esportivitat i sobretot com un exercici d’empatia cap als rivals d’altres escoles.

Des de l’organització donem les gràcies als mestres professors i professores per la seva implicació, ja que sense ells no hagués estat possible.

Al final de les tres partides que han durat uns 25 minuts cadascuna s’han proclamat les parelles guanyadores… però per a tots els alumnes ha estat una alegria ja que participar ha estat com un premi per a tots ells.

Classificació 5è-6è de Primària 2023

1r Lloc Oriol Malús i Adrià Hernàndez Escola Sant Josep
2n lloc Ester Cañadas i Aina Morera Escola Sant Josep
3 Lloc Max Olivé i Pau Juvé Escola Sant Josep

I com a preni especial en aquest primer Campionat de comú acord amb els impulsors d’aquesta activitat i l’organització. es donarà l’opció que totes les parelles participants puguin acudir a la la Gran Final de Scrabble Escolar dels Països Catalans del dissabte 3 de juny de 2023

I no podia faltar el vídeo resum de la jornada.

Feu un comentari