REPORTATGE Final 3r-4t-d’ESO del 1r Campionat de Scrabble Escolar de Sant Sadurní 2023

Final escolar de Scrabble en Català per a la categoria de 3r i 4t de l’ESO .
32 parelles (64 alumnes) del Col·legi Sant Josep, l’IES Intermunicipal, l’Escola Vedruna Sant Sadurni i l’IES Jacint Verdaguer, d’un total de 671 alumnes d’aquesta categoria, s’han donat cita a la Fassina de Can Guineu un lloc imponent per al desenvolupament de les finals escolars.

El projecte ha arribat a Sant Sadurní gràcies a la bona predisposició de tots els centres i amb el suport de l’Ajuntament de Sant Sadurní. L’alcalde de Sant Sadurní, Ton Amat, i el regidor d’Educació, Toni Romeu, han participat en el lliurament de premis a les tres primeres parelles guanyadores en cada sèrie. Amb la col·laboració del CNL de l’Alt Penedès i el Garraf i el Consorci per la Normalització Lingüïstica

Per iniciativa del Servei d’Educació de l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia, en col·laboració amb l’Oficina de Català (OC), s’ha organitzat, per primera vegada, un campionat de Scrabble escolar, per fomentar el català entre l’alumnat de primària i secundària dels centres escolars del municipi. L’entitat encarregada de dur-lo a terme ha estat l’Associació Club Scrabble Escolar, que organitza tallers i campionats arreu dels Països Catalans durant tot el curs.

Ha obert l´esdeveniment el Regidor d´Educació de l´Ajuntament de Sant Sadurni, Toni Romeu, donant pas a l´inici 3 emocinants rondes, on a poc a poc els alumnes s´han anat centrant en els consells donats als tallers pels monitors de Scrabble escolar i han deixat els nervis de la primera actuació, demostrant l’aprofitament en unes partides competides i plenes de mots i temps verbals.

Campions de 3r -4t d’ESO

1r Campionat de Scrabble Escolar en Català de Sant Sadurní d’Anoia 2023

1r lloc Pol Olivella i Àlex Vidiella ,Col·legi Sant Josep

2n lloc Biel Paz i Blai Alegre , INS Intermunicipal

3r lloc Lena Aguilera i Yerena Arjona IE Jacint Verdaguer.

Lliurament de premis fet pel batlle de Sant Sadurní Ton Amat i el regidor d’Educació Toni Romeu.

JUGANT TAMBÈ APRENEM A ESTIMAR LA LLENGUA!

D’aquesta llista es classifiquen directament les 10 primeres parelles per representar a l’Escola ia la ciutat de Sant Sadurní d’Anoia a la Gran Final de Scrabble Escolar dels Països Catalans el dia 10 de maig (dimecres) de 2023 a la categoria de 1r -2n de l’ESO . Seguiu tota la informació aquí.

També tenim el vídeo resum de la jornada.

Galería d’imatges

Campionat d'Scrabble escolar

Peró tambè tenim mès imatges…al final del Campionat sorpreses…

Els trofeus per als guanyadors són una peça de la ceramista local Mercè Beneit Oliver. Cada caixa amaga una paraula de 7 fitxes … expressant, anhel, il·lusió, valoració … una petita i àrstica joia.

L’OC col·labora en l’organització del 1r Campionat de Scrabble Escolar en Català a Sant Sadurní d’Anoia

L’alumnat ha pogut aprendre el funcionament d’aquest joc lingüístic als tallers que es van fer a les aules el mes d’octubre passat i el 9 i 10 de març s’han enfrontat en el campionat