NULES (Castelló) Final prèvia, 2016-2017 2n Campionat de Scrabble Escolar de Castelló-Comarques

Ahir ,18 de febrer de 2017, va ser un dia ple d’emocions, d’il•lusió, de sentiments, de sorpreses, d’inquietuds… on els vertaders protagonistes, els nostres alumnes, van tornar a gaudir d’un matí inoblidable.
Un cop superats els nervis inicials, vam viure una final espectacular amb molt de nivell, a cadascuna de les tres rondes es van veure partides emocionants amb grans puntuacions. A més de formar paraules encreuades Hi/he. Ça/ço. Xe/ix… i recordar-se’n de paraules amb puntuacions elevades que et fan guanyar partides com poden ser: zoe, zoes, zel, pany, seny, dany, xai, xamar, xalar, xiular, cel•la…

Voldríem agrair el patrocini de l’Ajuntament de Nules i especialment a Ramon Canut, regidor de Cultura, Educació i Política Lingüística que ha cregut i apostat pel nostre projecte; a més de la col•laboració dels membres del Scrabble Escolar amb el suport de la FISC , el Francesc Gallen i l’Adela del Club Scrabble el Prat i l’Arola del Club Scrabble de Premià de Mar. Així com als docents dels instituts participants: Xavier Martí, Elena Oliver, Ximo Beltran, Maite Àlvaro i Maite Oliver ( professora i coordinadora), ja que sense la seua tasca difícilment ho haguérem pogut portar endavant.
A l’acte també hi van assistir la Maria Fuster de la Plataforma per la llengua, Ramon Canut regidor de Cultura, Educació i Política Lingüística de l’Ajuntament de Nules, Pepe Baynat membre del Club provincial de Scrabble Castalium, Pascual Piquer director de l’IES Gilabert de Centelles, Pascual Canós vicedirector de l’IES Gilabert i els meus companys i amics del Departament de Valencià i de l’IES Gilabert.
Estem molt contents que a la província de Castelló, a Nules, s’ òbriga la porta a un joc de paraules inclusiu, que ajuda a la cohesió i al coneixement de la nostra llengua d’una manera lúdica i divertida.
( Joan Doñate Herrero )

VÍDEO reportatge, https://youtu.be/K-mFgY0jxYo