Escola Minyons d’Urgell 5è i 6è de primària Taller de Scrabble 2021 Fondarella (Lleida)

La FISC, mitjançant la seva secció de Scrabble Escolar, ha estat l’encarregada de fer realitat el premi de un dels cinc accèssits concedits en el 6è Concurs Tísner de Creació de jocs 2021 organitzat per Plataforma per la Llengua. Concretament, un taller de Scrabble per a l’aula guanyadora i el lliurament de 3 jocs de Scrabble en català a l’escola Minyons d’Urgell de la Fondarella (Lleida).

L’activitat anava dirigida als alumnes de 6è, però l’hem fet extensiva també als altres alumnes de 5è, perquè tots poguessin gaudir de l’experiència.
Els regals han estat rebuts per la directora de l’escola, Magda Jové, i per les professores.

La nostra monitora, Arantxa Delgado, una experta en el món de l’Scrabble i guanyadora de diferents campionats, ha estat l’encarregada de pilotar el taller. Ha estat una matinal on els mots han estat el nexe d’unió i de creació lingüística, descobrint que jugar amb les paraules no només amplia el nostre vocabulari, estimula l’ús dels diccionaris i afavoreix l’aprenentatge de les normes ortogràfiques…

També afavoreix l’ús del català a les relacions interpersonals, estimulant una actitud col·laborativa i impulsant la integració.

Competències matemàtiques

Ajuda a potenciar la competència matemàtica, incentiva el pensament lògic i estimular el pensament decisori i estratègic.

XIII Campionat de Scrabble dels Països Catalans 2022

Ja tenim en ment el XIII Campionat de Scrabble escolar dels Països Catalans. Procurarem, en la mesura del possible i amb els mínims riscos, poder anar fent tallers i campionats al llarg de la temporada 2021-2022, depenent de com vagi la desescalada per l’alerta sanitària de la COVID-19.