Elx, 5è Campionat escolar valencià de Scrabble 2020

Els dies 20 i 21 de febrer tindrà lloc el 5é Campionat escolar valencià de Scrabble a la ciutat d’Elx, més concretament a la Nau de la Innovació, situada a l’edifici Innova de la UMH. Enguany s’ha decidit continuar amb la celebració del Campionat en dos dies consecutius per donar cabuda a la màxima quantitat de parelles procedents de diversos centres educatius del sud segons el cicle educatiu que cursen. El dia 20 de febrer hi participaran els alumnes de 1r cicle d’ESO i el dia 21 de febrer els de 2n cicle d’ESO. Les jornades començaran a les 9.30 h i finalitzaran a les 13.30 h aproximadament. En aquesta cinquena edició repeteixen centres educatius que hi van ser l’any passat però se n’hi afegeixen de nous tant d’Elx com del Pinós. Recordem que aquest campionat té com a objectius principals familiaritzar els concursants amb el lèxic en valencià i amb l’ús del diccionari en un context recreatiu. Tot això es produirà amb una finalitat molt concreta: desenvolupar la memòria visual en la nostra llengua i consolidar les habilitats socials en tots els participants. De fet, els alumnes hauran de desenvolupar estratègies grupals i també l’esperit sa de competència per a superar les diverses fases del joc durant els dies de competició. Aquesta 4a edició, impulsada i organitzada per El Tempir, compta amb la col·laboració de l’Scrabble Escolar, la Federació Internacional de Scrabble en Català, la Universitat Miguel Hernández, l’Ajuntament d’Elx i la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de  Generalitat Valenciana.

El Tempir

Les nostres activitats se centren, principalment, en el camp de l’ensenyament, promovent l’obertura de noves línies d’immersió lingüística a les escoles i als instituts de la nostra ciutat i terme municipal a través d’activitats reivindicatives i lúdiques com, per exemple, l’organització de la Trobada d’Escoles en Valencià que reuneix al voltant de 10.000 persones; i en el camp de l’ús social, a través de la publicació d’una revista semestral, El Tempir, en la qual es poden trobar estudis centrats en el sud del País Valencià de caràcter sociolingüístic, històric, dialectològic, literari… i un dietari que relata les activitats quotidianes de l’Associació envers la recuperació i la normalització del català.

la Generalitat Valenciana.