1r Campionat de Scrabble Escolar de la Catalunya Nord 2019 (primària)

Per primera vegada, es duu a terme un campionat de Scrabble en català a les escoles de la Catalunya Nord.

Enguany, s’ha organitzat a l’Escola Arrels de Perpinyà, on han participat els alumnes més grans de Primària. Han fet parella amb altres alumnes de l’escola Jacques Prévert de Cabestany, fomentant, encara més, la col·laboració, la integració i la cohesió al jugar amb un altre nen o nena que no coneixien.

A la primera partida tots estaven il·lusionats i una mica nerviosos i els costava trobar paraules, però poc a poc han anat sentint-se còmodes i passant-s’ho bé.

Les mestres implicades en aquest projecte, la Sandrine Flores de l’Escola Arrels, i l’Elisabeth Margaill de Jacques Prévert, han valorat molt positivament aquesta jornada.

Fins i tot hem tingut la visita puntual dels alumnes d’Arrels del curs inferior, que s’han motivat per participar el proper any a aquest campionat.

També han mostrat interès per portar l’Scrabble en català a les escoles en Jeroni Vidal, conseller pedagògic de català, i en Pere Manzanares, de Ràdio Arrels, que ens va fer una entrevista.

Hem acabat l’acte oferint els premis a les tres primeres parelles classificades, però tots han rebut uns detalls per la seva participació.

L’equip de Scrabble Escolar ha estat en aquesta ocasió: Mercè Illa (club de Scrabble de Canet de Mar), la seva filla Júlia i en Briggi, Armand Sanmamed (Club de Scrabble de Sant Andreu de Palomar), Cristina Bassóns (club de Scrabble de L’Hospitalet) i Francesc Gallén (club de El Prat i promotor de Scrabble Escolar).

Donem les gràcies a Pierre Lissot i a la Joana de la Llibreria Catalana de Perpinyà, que van encendre l’espurna que ha contagiat a professors com en Pasqual Tirach i a les mestres de les escoles implicades, fent realitat aquest projecte.