Sabadell IES Jonqueres Campionat de Scrabble en Català de 2n d’ESO 2019

A Sabadell i a l’IES Jonqueres, en aquesta ocasió, segueixen apostant per la llengua com a element integrador i de cohesió. Apostant també fer-ho d’una manera lúdica i divertida.

Després dels tallers duts a terme per Scrabble Escolar, amb el suport de la FISC (Federació Internacional de Scrabble en Català) ha arribat el moment de posar en pràctica els coneixements adquirits.
El gimnàs oferia un aspecte impressionant: taules,  estovalles verdes, rellotges i fulls de puntuació, esperaven pacientment que els competidors comencessin a creuar fitxes i crear paraules.

Superats els primers moments, les primeres rialles nervioses i sobretot recordar les mínimes regles de joc i funcionament dels cronòmetres, a poc a poc s’han centrat en el desenvolupament de la creació de paraules la puntuació i buscar el millor mot per creuar-lo correctament en el tauler.

Les tres rondes per alguns han estat esgotadores; la intensitat i la concentració durant tres hores han fet funcionar les neurones al cent per cent. Però al final l’adrenalina ha deixat pas a la relaxació de saber què és un campionat en directe…

Alguns alumnes han volgut utilitzar el Leximots (Android) (la nostra aplicació per a anagramar i consultar paraules), però evidentment en un campionat estan prohibits els elements electrònics… Encara que en els tallers i per entrenar és una eina molt necessària… (Leximots web)

Les  rondes s’han succeït dins d’un bon ritme i les puntuacions i victòries han anat ajustant la classificació, quedant de la següent manera:

1r Lloc Gisela Garcia i Paula Gimenez

2n Lloc Mauro Rodriguez i Diego Zabala

3r Lloc Matias Larrea, Marc Rivera i Hector González

Agraïm a la Virginia Giner el seu suport i l’aposta per aquesta activitat en la qual la llengua i el càlcul mental s’uneixen per crear millores en les competències corresponents. (scrabble educatiu)
També el nostre agraïment a la Cap d’Estudis Roser Vilà, al Director del Centre Jonay Roda, i com no, a tots els professors que han col·laborat perquè la matinal de Scrabble en Català fos tot un èxit… plantant una llavor que esperem tingui continuïtat en el temps.

JUGANT TAMBÉ APRENEM A ESTIMAR LA LLENGUA

Gràcies a l’Ajuntament de Sabadell, en el seu departament de Ciutat i Escola, on Anna Baró gestiona i coordina les activitats escolars de Scrabble. No ens ha pogut acompanyar, però en la seva representació ha vingut la Núria Roquer, que també ha col·laborat en l’arbitratge i s’ha implicat en aquesta activitat tan engrescadora.