1r Campionat de Scrabble Escolar de la Catalunya Nord 2019 (Secundària)

Sortint de l’Escola Arrels, l’equip de Scrabble Escolar ens vàrem dirigir a Argelers, al Lycée Christian Bourquin. Allà va tenir lloc el campionat dels alumnes de Secundària.

Hi van participar cinc instituts de tres ciutats diferents: Lycée Jean Lurçat i Aristide Maillol de Perpinyà, Lycée Rose de Luxemburg de Canet i Les Albères i l’institut amfitrió, Bourquin, d’Argelers.

Després dels tallers fets durant el curs, els alumnes han pogut demostrar els seus coneixements de català jugant a l’Scrabble, una eina cohesionadora que fomenta l’estima de la llengua mitjançant el joc.

Hem comptat amb un jurat d’excepció, en Joan Lluís-Lluís, reconegut escriptor i columnista català  de la Catalunya Nord., que ha rebut diversos premis literaris, en particular el premi Sant Jordi 2017, ha compartit les tasques de jutge principal amb la Cristina Bassons i ha col·laborat amb l’arbitratge del campionat, juntament amb els monitors de Scrabble Escolar i professors.

L’equip de Scrabble Escolar ha estat en aquesta ocasió: Mercè Illa (club de Scrabble de Canet de Mar), la seva filla Júlia i en Briggi, Armand Sanmamed (Club de Scrabble de Sant Andreu de Palomar), Cristina Bassóns (club de Scrabble de L’Hospitalet) i Francesc Gallén (club de El Prat i promotor de Scrabble Escolar).

Va venir la televisió France3-Pays Catalan a fer un reportatge d’aquest esdeveniment.

La classificació final ha sigut:

1r lloc: Ines Parra i Valentin Pascual del Lycée C. Bourquin (Argelers)

2n lloc: Zayan Elladari i Quentin Channel del Lycée A. Maillol (Perpinyà)

3r lloc: Carla Sanchez i Yann Duchateau del Lycée A. Maillol (Perpinyà)

4t lloc: Joan Auverge i Louis Canal del Lycée A. Maillol (Perpinyà)

5è lloc: Emma Touzé de Les Albères (Argelers)

Felicitem a les cinc primeres parelles classificades que han rebut un premi i també a totes les parelles de participants gràcies a ells aquest primer Campionat ha estat possible i també serà la llavor de noves competicions on l’idioma és l’eina de cohesió, integració i convivència.
Han lliurat els premis a la primera parella Joan-Lluís Lluís i Pasqual Tirach aquest, ùltim ànima i promotor de l’activitat escolar de  l’Scrabble a la Catalunya Nord.

Per aquests alumnes de secundària hi ha una emoció especial: alguns d’ells podran representar la Catalunya Nord a la Gran Final dels Països Catalans del 18 de maig a Barcelona.

Els jocs és van lliurar als instituts participants, van recollir els premis els professors que acompanyaven els participants

Destaquem la gran implicació i ajuda dels professors dels diferents instituts: en Pasqual Tirach (l’amfitrió i organitzador), l’Ausiàs de Les Albères, l’Anna Pérez del Rosa de Luxemburg, la Susanna, del Lycèe Arístides Maillol de Perpinyà.

També des de Scrabble Escolar  i la FISC ,Federació Internacional de Scrabble ennCatalà, el  nostre profund agraïment  pel seu entusiasme i per saber encomanar als seus alumnes la il·lusió d’aprendre jugant.